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일회용 플라스틱 소비 감축 행동에서 온광 효과를 유발하는 감정과 인지적 평가 : 20∼30대를 중심으로Emotions and Cognitive Appraisals Underlying the Warm Glow in Single-Use Plastic Reduction : Focusing on Individuals in Their 20s and 30s 가정용 음식물처리기의 탄소배출 저감 효과와 소비자 인식 및 특성에 관한 통합적 연구An Integrated Study on Carbon Emission Reduction Effects, Consumer Perceptions, and Characteristics of Household Food Waste Decomposers 고등학교 청소년의 디지털 소비자역량 유형별 소비생활 경험 및 인식Analysis of Consumer Competency Type Classification and Consumption-Related Characteristics of High School Youth AI 생성 이미지 콘텐츠에 대한 소비자 반응 탐색 : 유튜브 댓글 기반 토픽모델링과 감정분석Exploring Consumer Reactions to AI-Generated Image Content : Topic Modeling and Sentiment Analysis of YouTube Comments 숏폼 여행콘텐츠의 긍ㆍ부정적 속성이 소비자 만족, 저장의도, 여행계획의도에 미치는 영향Effects of Positive and Negative Attributes of Short-form Travel Content on Consumer Satisfaction, Saving Intention, and Travel Planning Intention UN 원칙 기반 노인의 디지털소비자권리 인식과 웰빙 : 사회적 지지의 조절효과Digital Consumer Rights and Well-being of Older Adults Based on UN Principles : The Moderating Role of Social Support 가계 재무구조로 본 빈곤 지속 및 이행 가계의 특성Characteristics of Poverty-Persistent and Transitioning Households based on Household Financial Structure 가족의사소통과 금융소비자역량이 금융사기피해에 미치는 영향The Effect of Family Communication and Financial Consumers Capability on Financial Fraud Damages 한국 소비자정책의 지나온 길과 나아갈 길Consumer Policy in Korea : Lessons from the Past and Directions for the Future 2030세대 소비자의 소비절제 영향요인과 결과에 관한 경로분석 : 소비자감정과 소비자율성을 중심으로A Study on Consumption Restraint among Millennial and Generation Z Consumers : The Role of Consumer Emotions and Autonomy 청소년소비자의 가족환경요인, 식생활라이프스타일, 식품소비행태가 식생활만족도에 미치는 영향The Impacts of Adolescent Consumers’ Family Environment Factors, Dietary Lifestyle and Food Consumption Behaviors on Their Dietary Satisfaction 일본의 지방소비자행정 강화정책 추진 현황 및 시사점Current Status and Implications of Japan’s Policy to Strengthen Local Consumer Administration 부모의 식품 소비자역량과 합리적 식품 소비태도가 청소년의 합리적 식품 소비태도에 미치는 영향The Influence of Parental Food Consumer Competency and Rational Food Consumption Attitude on Adolescents’ Rational Food Consumption Attitude 통화정책 충격에 대한 1인가구 소비의 반응Single-person Households’ Consumption Responses to Monetary Policy Shocks 밀레니얼 청년들의 프로포즈 문화 속 명품의 의미에 대한 연구Study on the Meaning of Luxury Brands in the Millennial’s Wedding Culture of Propose on Instagram 인공지능(AI) 기술에 대한 중고령층 소비자의 긍정적, 부정적 인식과 영향요인 분석Determinants of Positive and Negative Perceptions of AI Technology in Middle-Aged and Older Consumers ChatGPT에 대한 지각된 가치 및 디지털 소비자 사회화가 만족도 및 지속사용의도에 미치는 영향The Effects of ChatGPT’s Perceived Value and Digital Consumer Socialization on User Satisfaction and Continuance Intention 가족 디지털 조력자 활용 수준에 따른 고령소비자의 디지털 역량 비교 연구An Analysis of Elderly Consumers’ Digital Competency Based on the Utilization Levels of Family Digital Assistants 주관적건강에 따른 사회적자본, 계층상승가능성, 삶의 만족도의 구조적 관계 차이 검증Differences in Social Capital, Social Mobility, and Life Satisfaction According to Subjective Health 중ㆍ고등학교 학생소비자의 소비자시민 역량 분석An Analysis on the Consumer Citizen Competency of Middle and High School Student Consumers 기후위기 위험 인식과 저탄소 소비자학습이 저탄소 식생활 행동에 미치는 영향The Effects of Climate Crisis Risk Perception and Low-Carbon Consumer Learning on Low-Carbon Food Behavior 노년층의 자본과 문화예술 관람 간 관련성 : 영화 및 대중음악/연예의 직접 관람과 매체 관람을 중심으로The Effects of Capitals on Culture and Arts Activities for Older People: Focusing on Direct and Media Viewing of Movies and Popular Music/Entertainment 온라인 친환경 액티비즘과 사회적 규범이 친환경 행동유형에 미치는 영향 : 책임감과 죄책감의 매개효과를 중심으로The Influence of Online Environmental Activism and Social Norms on Types of Pro-Environmental Behavior : The Mediating Roles of Environmental Responsibility and Guilt 환경적 자기 정체성과 기부 연계 할인 전략이 20∼30대 소비자의 친환경 의류 구매 선택에 미치는 효과The Effect of Environmental Self-identity and Donation-Linked Discounting Strategies on the Eco-friendly Apparel Purchase Choices of Consumers in Their 20s to 30s in South Korea 가족 내 금융사회화가 재무웰빙에 미치는 영향 - 재무관리역량과 재무관리행동의 매개효과를 중심으로The Effects of Family Financial Socialization on Financial Well-Being - Focusing on the Mediating Effects of Financial Management Capabilities and Financial Management Behavior 행복수명의 영역별 만족과 실행이 중ㆍ고령 소비자의 주관적 노화 인식에 미치는 영향 연구The Impact of Satisfaction and Actions in the Domains of Happy Life Expectancy on Subjective Perceptions of Aging Among Middle-Aged and Older Consumers 시장환경에 대한 신뢰와 소비자 시민성이 소비생활만족에 미치는 영향The Impact of Trust in the Market Environment and Consumer Citizenship on Consumer Satisfaction 자동차보험 및 실손의료보험의 보험가격적정성이 가입 후 만족도에 미치는 영향 : 비교용이성의 조절효과 분석The Impact of Price Adequacy of Automobile and Health Insurance on Satisfaction : Analysis of the Moderating Effect of Comparability 유자녀 가구의 양육비 및 주거비 부담이 재무웰빙에 미치는 영향 : 생애주기별 비교를 중심으로The Impact of Childcare And Housing Cost Burden on the Financial Well-Being of Households with Children : Focusing on Comparison by Life Cycle 소셜미디어 이용과 지속가능소비 행동 : 자기 영향력에 대한 자신감의 조절효과를 중심으로Social Media Use and Sustainable Consumption Behavior : The Moderating Role of Confidence in One’s Own Influence 고등학령기 소비자의 미디어 이용유형과 생활가치 태도 연구 - 재학 여부를 중심으로A Study on Media Use Types and Attitude toward Life Value of Higher School-Aged Consumers - With a Focus on One’s Student Status(Inside or Outside School) 디지털 금융 확산의 영향과 디지털 금융소외 원인 분석Analysis on the Effects of Financial Inclusion and Causes of Digital Financial Exclusion 악성댓글은 왜 작성하는가? 악성댓글에 대한 공감 편향, 관계성 욕구, 지루함의 관점에서Why Do People Write Malicious Comments? Exploring the Roles of Empathy Bias, Relatedness, and Boredom 소비자의 음식물 쓰레기 절감 영향 요인에 대한 연구: 이기적 동기와 이타적 동기를 중심으로A Study on the Factors Influencing Consumers’ Food Waste Reduction: Focusing on Self-Interested and Altruistic Motivations 수능 킬러문항 배제에 대한 감성분석: 교육 소비자로서의 학부모 댓글을 통한 정책 반응 평가Sentiment Analysis of the Exclusion of Killer Questions in the CSAT: Evaluating Policy Reactions through Parent Comments 중국 라이브커머스 이용자의 소비가치와 디지털 소비자역량이 구매만족도에 미치는 영향An Analysis of the Impact of Consumption Values and Digital Consumer Competence on Purchase Satisfaction Among Chinese Live Commerce Users K-modes 클러스터링을 활용한 고령소비자의 여가활동 유형과 유형별 특성Leisure Activity Typologies and Characteristics of Elderly Consumers: A K-Modes Clustering Approach 프레이밍과 재무스트레스에 따른 저축의향의 변화The Effect of Framing and Financial Stress on Saving Intentions Changes 소비자 행복은 무엇인가? : 소비자 행복의 정의와 범주에 대한 탐색What is Consumer Happiness? : Exploration of the Definition and Categories of Consumer Happiness 시니어소비자의 식생활 역량에 따른 식생활 만족도에 대한 연구 : 1인 가구를 중심으로A Study on the Dietary Satisfaction According to the Dietary competence of Senior Consumers : Focusing on Single-Person Households 은행업권의 금융소비자보호 시스템 비교 분석 - 주요 시중은행과 인터넷전문은행을 중심으로A Comparative Study of Financial Consumer Protection Systems in the Banking Sector - Focusing on Major Commercial Banks and Internet-only Banks 친환경 제품선택의 가치와 도덕적 허가 수준에 따른 친환경 행태의 차이Differences in Pro-Environmental Behavior According to the Selection Values of Environment-Friendly Products and the Moral Licensing Levels 고령 소비자의 식생활 유형별 식품소비 행태와 역량 분석A Study of Food Consumption Behavior and Competency by Dietary Types among Elderly Consumers 중국 소비자의 명품 소비성향 유형별 명품구매 관련 특성 분석Analysis of Characteristics Related to the Purchase of Luxury Goods by Type of Luxury Consumption Propensity of Chinese Consumers 저소득층 가계의 경제위기대응 및 경제복지 연구A Study on the Response to Economic Crisis and the Economic Well-being of Low-income Households 자산관리 앱의 기능이 재무관리 태도와 행동, 재무웰빙에 미치는 영향Impact of Financial Management App Features on Financial Management Attitudes, Behavior, and Financial Well-being 특별법 제정 이후 가습기살균제 피해구제 관련 쟁점 구조 분석 - LDA 토픽모델링을 활용하여Analyzing Consumer Damage Redress Caused by Humidifier Disinfectants Case 컨조인트 분석을 이용한 개인정보자기결정권의 실현 방안 연구 : 선택 설계의 활용을 중심으로Exploring the Right to Control Personal Information : A Conjoint Analysis with Emphasis on Choice Architecture Implementation 채식 동기와 수준에 따른 채식 소비자 유형별 식생활에 대한 탐색적 연구An Exploratory Study on the Diet of Vegetarian Consumers by Type of Vegetarian Motivation and Level 채식주의 관련 소비자 특성의 차이 및 식물성 대체육 섭취 의도에 영향을 미치는 요인Differences in Consumer Characteristics Relating to Vegetarianism and Factors Affecting Intentions to Consume Plant-Based Meat Alternatives