Thesis Thesis 고려대학교 석/박사 학위논문 대학원 대학원 > 경영학과 국내/외 학위논문 DB 안내 대학원 > 경영학과 CRO 고용 여부가 기업의 회계정보에 미치는 영향에 관한 연구 :수익변동성과 원가하방경직성을 중심으로 Feb 2025 김수연 (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 COVID-19 전후 한국기업의 경영성과 차이 분석 :대규모기업집단과 비집단 비교를 중심으로 Feb 2025 정은솔 (2025) 대학원 경영학과 재무금융 Predicting Project Success Through Consumer-Developer Interactions in an Early Access Phase :A Deep-Learning Approach Feb 2025 JangSun Park (2025) 대학원 경영학과 MIS전공 공정성 민감도가 조직시민행동, 조직몰입, 이직의도에 미치는 영향 :공정성과의 상호작용을 중심으로 Feb 2025 길지우 (2025) 대학원 경영학과 경영관리전공 Green Waves in the Market :Linking Environmental Brand Activism to Consumer and Investor Behavior Feb 2025 Myungyeon Nam (2025) 대학원 경영학과 마케팅전공 Assessing GPT's Usefulness in Analyzing Tone and Sentiment of the MD&A Section of 10-K Reports :Can GPT Summaries Better Detect Earnings Management? Feb 2025 Ahyoung Kwak (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 방산업체 연구개발 투자의 민수시장 파급효과에 관한 연구 Feb 2025 김하늘 (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 채무조정 프로그램의 프레이밍 효과 :접근 기반 소비 방식이 참여에 미치는 영향 Feb 2025 김진용 (2025) 대학원 경영학과 마케팅전공 Narrative Tone and Facial Emotion Management of Risk Disclosure in Crowdfunding Feb 2025 박소연 (2025) 대학원 경영학과 경영관리전공 Bias in Inventory Decisions: An Empirical Study of Newsvendor Behavior in Apparel TV Home Shopping Feb 2025 Kashenkova Anastasiia (2025) 대학원 경영학과 LSOM전공 Kiosk Usage Discomfort and Usage Intention: An application of UTAUT2 Feb 2025 Lee, Junho (2025) 대학원 경영학과 LSOM전공 Analysis of the Factors of the Customer’s Satisfaction & Importance of Food Delivery Applications Feb 2025 Jaejun Hwang (2025) 대학원 경영학과 LSOM전공 A Sense of Belonging as a Symbolic Resource in Employee-Organization Relationships Feb 2025 Yoobin Chung (2025) 대학원 경영학과 경영관리전공 상장회사 감사인등록제 시행이 비상장회사에 대한 감사품질에 미치는 영향 Feb 2025 김영석 (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 How You Log On Matters :The Effect of QR Code Usage on Consumer Engagement Feb 2025 Jelizaveta Goloskokova (2025) 대학원 경영학과 마케팅전공 The Effects of Presentation Option Framing on Consumer Decision-Making and Satisfaction Feb 2025 SUN JIEHANG (2025) 대학원 경영학과 마케팅전공 Examining Consumers Intention in the Era of Driverless Cars :a Vietnamese Context Feb 2025 TRAN THI NGOC ANH (2025) 대학원 경영학과 LSOM전공 Impact of Environmental (E) and Social (S) Performance on Firm Value and Executive Compensation :A Comparative Study between Capital-Intensive and Labor Intensive Firms Feb 2025 Hwansoo Choi (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 The ESG Reporting Puzzle :Piecing Together Corporate Sustainability Narratives Feb 2025 송석준 (2025) 대학원 경영학과 국제경영 The Paradox of Export: What Motivates Innovation in China? Feb 2025 WANG YAQI (2025) 대학원 경영학과 국제경영 Hidden in Plain Sight? Exploring the Moderating Effects of Visibility, Slack, and Internationalization on ESG-Firm Performance Dynamics Feb 2025 SARI PRIN FERINA (2025) 대학원 경영학과 국제경영 가상자산 사업자의 자발적 공시에 대한 정보효과와 시장반응 Feb 2025 정수련 (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 생성형AI 사용도와 직무 열의의 관계 :창의적 자기효능감과 인공지능 대체 불안의 매개역할 Feb 2025 김솔빈 (2025) 대학원 경영학과 경영관리전공 CEO의 MBTI 성격 유형과 현금 기반 보상 선호도 간의 관계 연구 Feb 2025 송민지 (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 Stockout-based Spillover Effect in Apparel and the Moderating Role of Fitting Room Feb 2025 Gyumin Kim (2025) 대학원 경영학과 LSOM전공 Time to Innovate Feb 2025 Sooji Kim (2025) 대학원 경영학과 재무금융 외부감사환경의 특성이 경영자의 이연법인세자산 인식수준에 미치는 영향 Feb 2025 백인영 (2025) 대학원 경영학과 회계학전공 거시경제지표 발표가 주가수익률에 미치는 영향 :ESG 및 지배구조를 중심으로 Feb 2025 정혜인 (2025) 대학원 경영학과 재무금융 CSR Disclosure and Firm Performance :A Signaling Theory Perspective Feb 2025 Jinkyoung Kim (2025) 대학원 경영학과 국제경영 Related Party Transactions and Negative ESG News Feb 2025 Hyorim Lee (2025) 대학원 경영학과 회계학전공