2022 개정 교육과정에 따른 고등학교 『중국어』 교과서 분석 연구Analysis of High School Chinese Textbooks Based on the 2022 Revised Curriculum
중국어 교육에서 테크놀로지 활용에 대한 체계적 문헌 고찰 — TPACK 프레임워크를 중심으로 —A Systematic Literature Review on the Use of Technology in Chinese Language Education: Focusing on the TPACK Framework
语文分开'教学案例分析与思考Case Study and Reflections on ‘Yu-Wen separation’ in Chinese Teaching
현대중국어 ‘不要太X’ 구문의 의미 전환과 구문화 과정 연구The Semantic Shift and Constructionalization of the Chinese Construction ‘不要太X’
중국어 반복 형식과 그의 의미 — 드라마 <광표(狂飇)>를 중심으로 —The Forms and Meanings of Repetition in Chinese: An Analysis Based on the Drama The Knockout (狂飙
汉韩'黄'系列颜色词词典收录词汇的构词及认知语义分析 — 以≪现代汉语词典≫和≪표준국어대사전≫为中心 —The Word-formation and Cognitive Semantic Analysis of Vocabulary in the ‘Huang(黄)’ Color Series in Chinese-Korean Dictionaries: Focusing on 'Modern Chinese Dictionary' and 'Standard Korean Dictionary'
소설 『소년이 온다』의 한중번역 연구 — 인간·ChatGPT·DeepSeek를 중심으로A Study on the Korean–Chinese Translations of Han Kang’s Human Acts by Human Translators, ChatGPT, and DeepSeek
AI反饋與教師反饋對韓初級漢語口語學習者表達影響比較研究A Comparative Study on the Impact of AI Feedback and Teacher Feedback on Korean Beginners' Chinese Speaking Learners' Expression
중국 문화 체험 캠프가 고등학생의 중국어 학습 동기 및 자아효능감 향상에 미치는 효과 연구The Effects of a Chinese Cultural Experience Camp on High School Students’ Chinese Learning Motivation and Self-Efficacy
중국 영화 <人生大事>의 인지기호학적 분석 – 죽음의 개념화를 중심으로A Cognitive Semiotics Analysis of the Chinese Film Lighting Up the Stars(人生大事): The Conceptualization of Death
중국어(학) 교육 과정의 구조적 전환 — ‘모듈형 컨버전스 학사학위(MCD)’ 기반 교육모델의 적용 가능성 모색 —Structural Transformation of Chinese Language Education Curricula: Exploring the Applicability of the Modular Convergence Degree (MCD) Model
중국어(학) 교육 과정의 구조적 전환 - ‘모듈형 컨버전스 학사학위(MCD)’ 기반 교육모델의 적용 가능성 모색
중국어 교과연계 클리닉에서의 피드백 유형이 영역별 성취도에 미치는 영향A Study on the Effects of Feedback Types on Chinese Language Learners' Academic Achievement in Individualized Instruction
중국어 교과연계 클리닉에서 피드백 유형이 영역별 성취도에 미치는 영향 — S 대학교 비교과프로그램 사례를 중심으로
韩国商务汉语教材分析 — 以近五年出版的三本教材为对象Analysis of Korean Business Chinese Textbooks: Focusing on three textbooks published in the past five years
韩国商务汉语教材分析 — 以近五年出版的三本教材为对象
在韩成人汉语学习者易混淆词的 表现及教学策略思考Reflection on the expression and teaching strategies of easily confused words among adult Chinese learners in South Korea
在韩成人汉语学习者易混淆词的表现及教学策略思考
基于《等级标准》的双宾句教学语法研究 — 以韩国学习者为例 —A Pedagogical Grammar Study of Ditransitive Constructions Based on the Graded Curriculum Standards :A Case Study of Korean Learners of Chines
基于《等级标准》的双宾句教学语法研究 — 以韩国学习者为例
중국어 중복문의 특징 고찰A Study on the Characteristics of Subject-Repetitive Constructions in Chinese
중국어 중복문 고찰
现代汉语副词'简直'的功能、分布及信息结构考察A Study of the Functions, Distribution, and Information Structure of the Adverb 'Jianzhi' in Modern Chinese
现代汉语副词'简直'的功能、分布及信息结构考察
고대 중국어 ‘也’와 한국어 ‘말이야’의 화용 기능 비교A Comparative Study of the Pragmatic Functions of ye in old Chinese and mariya in Korean
고대 중국어 ‘也’와 한국어 ‘말이야’의 화용 기능 비교
基于语料库数据的汉语外向型词表专有名词考察A Corpus-Based Study of Proper Nouns in the Outward-Oriented Chinese Word List
基于语料库数据的汉语外向型词表专有名词考察
从跨文化交际视角探讨电影中的华人文化一 以《Crazy Rich Asians》为例 一A Study of Chinese Culture in Films from an Intercultural Communication Perspective: A Case Study of
从跨文化交际视角探讨电影中的华人文化 — 以《Crazy Rich Asians》为例
21世纪以来蒙古、中国与越南高考制度演进的比较研究A Comparative Analysis of National College Entrance Examination Reforms in Mongolia, China, and Vietnam in the 21st Century
21世纪以来蒙古、中国与越南高考制度演进的比较研究
한국중국어교육학회 회칙 외
외국어 계열 전문교과Ⅰ 중국어 교과서 어휘 분석Analysis of Vocabulary in Foreign Language Specialized Course I Chinese Textbooks
외국어 계열 전문교과Ⅰ 중국어 교과서 어휘 분석
현대중국어 양태 동사 긍정·부정 비대칭 형식에 관한 연구— 힘 역학과 대당 사각형 이론을 기준으로Study on the Asymmetrical Forms of Positive and Negative Modal Verbs in Modern Chinese
현대중국어 양태 동사 긍정⋅부정 비대칭 형식에 관한 연구 - 힘 역학과 대당 사각형 이론을 기준으로
중국어 말하기 효능감이 수업 활동 선호도에 미치는 영향— 대학 교양중국어 학습자를 대상으로The Influence of Chinese Speaking Self-Efficacy on Class Activity Preferences:Focusing on College General Chinese Learners
중국어 말하기 효능감이 수업 활동 선호도에 미치는 영향 - 대학 교양중국어 학습자를 대상으로
元、明時期'X也似'句硏究A Study on the Sentence Pattern of 'X也似' in Yuan and Ming Dynasties
元、明時期'X也似'句硏究
漢語趨向補語'起來'的引申用法再考察與教學建議— 基於電視新聞有聲話語Further Investigation and Teaching Suggestions on the Extended Use of the Chinese Directional Complement 'qilai(起來)': Based on TV News Corpus
漢語趨向補語'起來'的引申用法再考察與教學建議 - 基於電視新聞有聲話語
2021-2023年中國網絡流行語硏究— 溯源、成因与社会心态映射A Study of Chinese Internet Buzzwords, 2021-2023:Source, Causes, and Social Mentality
2021-2023年中國網絡流行語硏究 - 溯源、成因与社会心态映射
한국중국어교육학회 회칙 외
基于微技能角度的新HSK5级阅读测试与汉语阅读教学策略的双向交互研究---以中级汉语水平的韩国学习者为例Two-way Interactive Research of New HSK Reading Test Level 5 and Teaching Strategies for Chinese Learners Based on Micro Reading Skills: A Case Study of Intermediate-Chinese-level Korean Learners
基于微技能角度的新HSK5级阅读测试与汉语阅读教学策略的双向交互研究 - 以中级汉语水平的韩国学习者为例
중국어 교육에서 ChatGPT를 활용한 상호작용 수업 방안 모색 — 중국어 작문 수업사례를 중심으로 —Exploring Interactive Teaching Methods Using ChatGPT in Chinese Language Education - Focusing on Chinese Writing Classes -
중국어 교육에서 ChatGPT를 활용한 상호작용 수업 방안 모색 - 중국어 작문 수업 사례를 중심으로 -