외국어 계열 전문교과Ⅰ 중국어 교과서 어휘 분석Analysis of Vocabulary in Foreign Language Specialized Course I Chinese Textbooks
외국어 계열 전문교과Ⅰ 중국어 교과서 어휘 분석
현대중국어 양태 동사 긍정·부정 비대칭 형식에 관한 연구— 힘 역학과 대당 사각형 이론을 기준으로Study on the Asymmetrical Forms of Positive and Negative Modal Verbs in Modern Chinese
현대중국어 양태 동사 긍정⋅부정 비대칭 형식에 관한 연구 - 힘 역학과 대당 사각형 이론을 기준으로
중국어 말하기 효능감이 수업 활동 선호도에 미치는 영향— 대학 교양중국어 학습자를 대상으로The Influence of Chinese Speaking Self-Efficacy on Class Activity Preferences:Focusing on College General Chinese Learners
중국어 말하기 효능감이 수업 활동 선호도에 미치는 영향 - 대학 교양중국어 학습자를 대상으로
元、明時期'X也似'句硏究A Study on the Sentence Pattern of 'X也似' in Yuan and Ming Dynasties
元、明時期'X也似'句硏究
漢語趨向補語'起來'的引申用法再考察與教學建議— 基於電視新聞有聲話語Further Investigation and Teaching Suggestions on the Extended Use of the Chinese Directional Complement 'qilai(起來)': Based on TV News Corpus
漢語趨向補語'起來'的引申用法再考察與教學建議 - 基於電視新聞有聲話語
2021-2023年中國網絡流行語硏究— 溯源、成因与社会心态映射A Study of Chinese Internet Buzzwords, 2021-2023:Source, Causes, and Social Mentality
2021-2023年中國網絡流行語硏究 - 溯源、成因与社会心态映射
한국중국어교육학회 회칙 외
基于微技能角度的新HSK5级阅读测试与汉语阅读教学策略的双向交互研究---以中级汉语水平的韩国学习者为例Two-way Interactive Research of New HSK Reading Test Level 5 and Teaching Strategies for Chinese Learners Based on Micro Reading Skills: A Case Study of Intermediate-Chinese-level Korean Learners
基于微技能角度的新HSK5级阅读测试与汉语阅读教学策略的双向交互研究 - 以中级汉语水平的韩国学习者为例
중국어 교육에서 ChatGPT를 활용한 상호작용 수업 방안 모색 — 중국어 작문 수업사례를 중심으로 —Exploring Interactive Teaching Methods Using ChatGPT in Chinese Language Education - Focusing on Chinese Writing Classes -
중국어 교육에서 ChatGPT를 활용한 상호작용 수업 방안 모색 - 중국어 작문 수업 사례를 중심으로 -
해음자화(谐音字画)의 수사(修辭)적 기법을 활용한 수업지도 방안 연구A Study on the Instructional Guidance Method Using the Rhetoric Techniques of Homonym Painting
해음자화(谐音字画)의 수사(修辭)적 기법을 활용한 수업지도 방안 연구
专门用途中文教材词汇编写考察研究—以'中文+机电一体化技术'教材为例특수 목적 중국어 교과서의 어휘 편집에 대한 연구 - '중국어 + 메카트로닉스 기술' 교과서를 예로 들어보자
专门用途中文教材词汇编写考察研究 - 以'中文+机一体化技术'教材为例
어휘족(詞族) 분석을 활용한 한자 교육 방안: 丁族을 중심으로Utilizing Word Family Analysis for Effective Chinese Character Education: Focusing on Ding(丁) Family
어휘족(詞族) 분석을 활용한 한자 교육 방안 - 丁族을 중심으로
중등교육과정 중국어 기본어휘 등급화 방안 탐색Exploring the Grading Scheme for Basic Chinese Vocabulary in Secondary Education Curriculum
중등교육과정 중국어 기본어휘 등급화 방안 탐색
清末《女界钟》西源人名地名音译词研究A Study on the Transcriptions of Western Personal Names and Place Names in Nüjie Zhong from the Late Qing Dynasty
清末《女界钟》西源人名地名音译词研究
2022 개정 생활 중국어 교육과정 성취기준에 따른 성취수준 활용 방안Utilization Plan for Achievement Levels Based on the Achievement Standards of the 2022 Revised Middle School Chinese Curriculum
2022 개정 생활 중국어 교육과정 성취기준에 따른 성취수준 활용 방안
코퍼스 기반 현대중국어 유의어 분석 - 轻易·容易·随便의 공기 어휘를 중심으로Corpus-based Analysis of Modern Chinese Synonyms: Focusing on the Synonyms 轻易·容易·随便
코퍼스 기반 현대중국어 유의어 분석 - 轻易⋅容易⋅随便의 공기 어휘를 중심으로
현대중국어 ‘V不上’구문에 대한 소고A Study on the 'V不上' Construction in Modern Chinese
현대중국어 ‘V不上’ 구문에 대한 소고
다의동사 ‘打’의 교수 항목 순서에 대한 인지적 고찰A Cognitive Study on the Order of Teaching Items for the Polysemous Verb ‘da(打)’
다의동사 ‘打’의 교수 항목 순서에 대한 인지적 고찰
어휘학습전략이 중국어 어휘성취도에 미치는 영향The Impact of Vocabulary Learning Strategies on Chinese Vocabulary Achievement
어휘학습전략이 중국어 어휘성취도에 미치는 영향 - XX 대학의 사례를 중심으로
现代汉语动态助词'过2'的语义表现及认知语用分析 — 以《汉语动词用法词典》和《汉语形容词用法词典》为中心 —A Semantic representation and Cognitive Pragmatic analysis of the dynamic particle 'Guo2' in modern Chinese
现代汉语动态助词'过₂'的语义表现及认知语用分析 - 以《汉语动词用法词典》和《汉语形容词用法词典》为中心
基于R语言的'有'、'是'存在句多重互换性分析-以'焦点-背景关系'理论为中心Multifunctionality Analysis of 'You/Shi' Existential Sentences Based on R Language - Focusing on the 'Focus-Background' Theory
基于R语言的'有'、'是'存在句多重互换性分析 - 以'焦点-背景关系'理论为中心
중국의 생성형 AI의 HSK 독해 능력 고찰 — ERNIE Bot4.0(文心一言)을 중심으로 —Chinese Generative AI in HSK Reading Comprehension: An In-depth Analysis of ERNIE Bot 4.0
중국 생성형 AI의 HSK 독해 능력 고찰 - ERNIE Bot4.0(文心一言)을 중심으로
CPIK 원어민 중국어 보조교사의 정체성에 대한 내러티브 연구A Narrative Research on the Sense of Identity of CPIK Chinese Language Teachers
CPIK 원어민 중국어 보조교사의 정체성에 대한 내러티브 연구
현대 중국어 전치사 '向'에 나타난 한국인 학습자의 오류분석 -‘向’과 ‘对’, ‘给’의 대치 오류를 중심으로An Error Analysis of Korean Learners in the Use of the Modern Chinese Preposition '向' - : Focusing on the Substitution Errors of '向', '对', and '给'
현대 중국어 전치사 ‘向’에 나타난 한국인 학습자의 오류분석 - ‘向’과 ‘对’, ‘给’의 대치 오류를 중심으로
国际中文预备教师的模拟教学情况分析A Study on the Simulated Instruction Situation of International Chinese Pre-service Teachers
国际中文预备教师的模拟教学情况分析
반어법 ‘管+他’의 담화와 인지적 분석An analysis of discourse and cognition in ironic expression '管+他'