초등학생 대상 실감형 콘텐츠를 활용한 영어 과학 어휘수업 효과The Effectiveness of English Science Vocabulary Classes for Elementary Students Using Tangible Content
실시간 화상 영어 수업에서 니어팟(Nearpod)을 활용한 문화교육에 대한 대학생들의 인식과 태도연구A Study on University Students’ Perceptions and Attitudes toward Learning Culture Using Nearpod in Real-time Online English Classes
블렌디드 러닝 환경에서 학습자 유형화에 따른 영어과 맞춤형 시나리오 개발 연구Exploring Scenario-Based English Personalized Teaching and Learning in a Blended Learning Environment
AI펭톡을 활용한 플립 러닝 수업이 초등학습자의 영어 말하기 능력에 미치는 영향The Effect of AI PengTalk-based Flipped Learning on Elementary EFL Learner’s Speaking Proficiency
한국 대학생 영작문에 대한 영어 원어민 교사와 ChatGPT의 피드백 비교 및 학습자 인식 연구A Comparative Study of Feedback from Native English Teachers and ChatGPT on Korean University Students’ English Composition with Student Perceptions
영어과 디지털 리터러시 탐색과 영어교사 수업 역량 연구A Study of Exploring Digital Literacy in English Education and Korean English Teachers’ Competencies
영어말하기 학습활동 성격에 따른 AI활용 효과 비교 분석Does the Nature of Speaking Tasks Influence the Effect of AI on English-Speaking Proficiency?
ChatGPT 4.0의 중등교원 임용시험 전공영어 기출문제 풀이수행능력 탐색 연구Exploring ChatGPT 4.0’ Ability to Solve Secondary School English Teacher Certification Exam Questions
A Study on AI TOEIC Tutor: For English Learning by CEFR Proficiency Levels
Exploring Secondary Students’ Experiences with a Speaking App through Playful Constructivism and Self-directed Learning
Analyzing Fluency Factors Across Speaking Proficiency Levels and Gender Among Korean English Speakers
소셜 네트워크 서비스를 활용한 한국어 어휘 학습 콘텐츠 개발 연구A Study on the Development of Korean Vocabulary Learning Content Using Social Network Services
고등학생 영어 쓰기 피드백 도구로서 ChatGPT 의 활용 효과The Effects of Using ChatGPT as a Feedback Tool on High School Students’ English Writing
언어학습에서 긍정심리를 위한 생성형 인공지능과 에듀테크 활용Harnessing Generative AI and EdTech for Positive Psychology in Language Learning
ChatGPT가 대학생의 영어 작문 능력과 인식에 미치는 영향Exploring the Effects of ChatGPT on University Students’ English Writing Skills and Their Perceptions
인공지능 기반 영어 수업이 한국인 중학생 영어학습자의 인공지능 리터러시와 인식에 미치는 영향 탐색Exploring Impacts of AI-Based English Instruction on Korean Middle School EFL Students’ AI Literacy and Perceptions
A Comparative Analysis of English Speaking in ifland and ZEPETO
Different Learning Factors and Online Task Completion Scores in the Korean University EFL Context
Comparison between Different Types of Outlining Activities Using Nearpod for Reading Comprehension
A Study on AI TOEIC Tutor: For English Learning by CEFR Proficiency Levels
Exploring Secondary Students’ Experiences with a Speaking App through Playful Constructivism and Self-directed Learning
Analyzing Fluency Factors Across Speaking Proficiency Levels and Gender Among Korean English Speakers
A Comparative Analysis of English Speaking in ifland and ZEPETO
스마트폰 앱 활용 듣기 전 어휘학습이 영어 듣기능력에 미치는 효과 분석The effects of vocabulary learning using smartphone applications on listening proficiency
ChatGPT와 코퍼스 기반의 대학수학능력시험 모의평가 영어영역 실제 정답률 예측 가능성 모색Predicting the difficulty of college scholastic ability test based on ChatGPT and corpus linguistic features.
이미지 전략을 활용한 대학생의 영어 글쓰기College students' English writing using imagery strategies
AI 펭톡에 대한 인식, 동기 및 활용에 대한 사례 연구: 혁신 도시 초등학교를 중심으로Perception, motivation, and utilization of AI PengTalk in an innovative city elementary school: A case study
Investigating Stakeholders’ Needs to Enhance Raters’ Feedback on an English Oral Proficiency Interview Test
Integrating AI translators into L2 Reading Classes
Test-takers’ Performance and Perceptions in Total-Immersive Virtual Reality Paired Speaking Tests
The Development of An English Teaching Program for Middle School Free Semester: Focused on Off and Online Education
모바일 기반 숏폼 영상을 활용한 한국어 말하기 과제 연구A study on Korean language speaking tasks utilizing mobile-based short-form videos
영어학습 어플리케이션 특성이 학습자에게 미치는 영향에 대한 실증적 분석: 가치-태도-행동 프레임워크를 기반으로Empirical analysis of the impact of characteristics of English learning applications on learners: Based on the value-attitude-behavior framework
초등영어교육에서 ChatGPT의 활용 방안 탐색Exploring the utilization of ChatGPT in elementary English education
Analyzing ChatGPT’s Judgments on Nativelikeness of Sentences Written by English Native Speakers and Korean EFL Learners
Chinese English Learners’ Perspectives on Automated Writing Feedback
인공지능(AI) 기반 영어학습 챗봇의 원리와 기능, 그리고 영어학습에의 활용가능성
영어 교육용 챗봇이 사용하는 Wh-의문문 분석 연구: 2022 개정 영어과 교육과정의 언어 형식을 기준으로A study on the wh-questions used by an English education chatbot: Based on the language forms in the 2022 revised national curriculum of English
ChatGPT의 활용이 예비영어교사의 영어 요약하기 과정에 미치는 영향 탐색Exploring ChatGPT’s impact on the English summary writing of pre-service English teachers
The Proportion of Function Words in English Writing by Korean University Students: Writing Practice Over Time and According to Learner Proficiency
초등 영어말하기용 인공지능 음성 챗봇 과업설계 연구A study on task design of AI-based voice chatbot for elementary English speaking
대학생의 온라인 영어 읽기 수업과 대면 영어 읽기 수업비교: 학습자의 경험을 중심으로A comparative study on online English reading class and face-to-face English reading class for university students: Focusing on learners' experiences and perceptions
A Comparative Study of the Effects of Wiki-Mediated Task Types on EFL College Students and their Perceptions
The Effect of Multimedia on Korean EFL Learners' Pragmatic Knowledge and Awareness
Exploratory Study on the Use of Machine Translation for Reading in College English Classes
Effects of Virtual Reality-based English Learning on Korean University Students' Speaking Ability
온라인 영어회화 수업유형과 동영상 녹화 과제 활동이 EFL 대학생 영어회화 성취도에 미치는 영향
영어학습주도성과 자기결정성이 영어 성취도에 미치는 영향 :위드 코로나 시대에 대학생이 선호하는 영어수업 방식
Multimedia-Assisted Language Learning(MALL) 20년: 네트워크 시각화 분석
코퍼스 기반 플립 러닝 문법 학습 모델이 한국 EFL 학습자들의 문법 이해도에 미치는 영향