I/F
A Comparative Study of the Effects of Wiki-Mediated Task Types on EFL College Students and their Perceptions The Effect of Multimedia on Korean EFL Learners' Pragmatic Knowledge and Awareness Exploratory Study on the Use of Machine Translation for Reading in College English Classes Effects of Virtual Reality-based English Learning on Korean University Students' Speaking Ability 온라인 영어회화 수업유형과 동영상 녹화 과제 활동이 EFL 대학생 영어회화 성취도에 미치는 영향 영어학습주도성과 자기결정성이 영어 성취도에 미치는 영향 :위드 코로나 시대에 대학생이 선호하는 영어수업 방식 Multimedia-Assisted Language Learning(MALL) 20년: 네트워크 시각화 분석 코퍼스 기반 플립 러닝 문법 학습 모델이 한국 EFL 학습자들의 문법 이해도에 미치는 영향 간격 효과를 반영한 Deep Knowledge Tracing 기반 인공지능 모델 성능 개선 연구 멀티미디어 도구를 활용한 PBL 수업의 효과: 대학 교양영어 수업 사례를 중심으로 메타버스와 인공지능 기반 영어 말하기 평가 문항의 개발 방향 및 향후 과제 An Application of Padlet to English Reading at Three Reading Stages College Students' Perceptions of the Use of Collaborative Discussion Boards during COVID-19 A Development of Context-Appropriate Framework for Implementing Technology-Enhanced Language Learning 다중양식 영어자료가 EFL 초등학습자의 영어 능숙도에 미치는 효과: 오디오북 vs. 자막이 없는 비디오 AI펭톡을 활용한 초등학교 5학년 영어 어휘 학습 효과 및 지도 방안 기계번역에 대한 한국 중학생학습자들의 인식 및 사용 양상 영어 학습을 위한 한국 아동의 전자책 사용 현황과 학부모 인식 Effects of Artificial Intelligence (AI) and Native Speaker Interlocutors on ESL Learners' Speaking Ability and Affective Aspects A Comparative Study on AI-directed and Human-directed MALL: The Effects on L2 Comprehension Skills On the Monolingual Bias in Multimedia-Assisted Language Learning: Current Status and Future Directions The Effect of Automated Written Feedback through Grammarly: Focusing on Improving Language-related Writing Quality of English The Effect of Using Machine Translation on Korean Middle School Students' L2 Writing Performance and Affective Aspects Development of Prospective Teachers' Adaptive Expertise in AI Chatbots: Comparative Analyses of Google Dialogflow ES and CX 데이터 증강이 외국어 영어 학습용 AI 챗봇의 작동 정확성과 학습자의 만족도에 미치는 영향 구글폼을 활용한 실시간 화상 토익 수업 사례연구 테크놀로지기반 영어교육에 대한 학습자 행동연구 AI 말하기 어플리케이션(앱) 활용 수업이 한국 대학생 학습자의 영어 말하기 능력과 정의적 태도에 미치는 효과 동영상과 비대면 실시간 혼합 영어 수업에 대한 대학생들의 인식: Nearpod를 활용한 소통 및 참여를 중심으로 A Study on HMD-based Virtual Reality Listening Tests and Test-takers' Perceived Levels of Presence A Corpus-based Study on Content Validity of Proofreading Tasks in Gaokao Effects of the Frequency of Synchronous Classes on Online Learning and Learners' Perspectives Gamified Formative Assessment in a Flipped Class 영어 영상 학습에서 자막 유형과 발화속도가 인지부하, 학습몰입, 학업성취에 미치는 차이 A Comparative Study of Lexical Bundles in Academic Writings between 2001-2010 and 2011-2020 Online Learner Participation and Student Performance in Online Courses via Zoom Fairy Tales, Good to See You Again! The Impacts of Fairy-tale Videos on EFL College Students' Affective Factors EFL Students' Engagement, Attitudes, and Task Participation in Augmented Reality Mobile Games and Pleasure Reading Pre-service Teachers' Learning Experience of Using a Virtual Practicum Simulation with AI Learners 이메일 피드백과 온라인 컨퍼런스를 활용한 전공 영어 글쓰기 사례연구 언어교육에서의 번역기 사용: 신물질주의적 탐색 대학생의 온라인 수업에 대한 수업 만족도와 영어 자기효능감이 학업 성취도에 미치는 영향 텍스트 네트워크 분석을 활용한 대학 교양영어 연구주제 분석 예비 교원 주도의 평가기준표를 활용한 영어 만화 평가: 창의적 평가 전문성 신장의 측면에서 인공지능 챗봇 음성인식의 오류분석 기반 유용도 탐색 Individual Differences in Perception Toward English Pronunciation Development with ASR Technology Exploring Incidental Grammar Development in Meaning-Centered and Form-Centered Instructions Does the Redundancy Effect Exist in the Korean EFL Context? A Study on the Redundant Use of Text and Audio for EFL Learners at Different Proficiency Levels Perceptions of Students for Gamified e-Quizzes: A Comparative Case Study 국내·외 영어 온라인 발음 활동 분석