I/F
스마트폰 앱 활용 듣기 전 어휘학습이 영어 듣기능력에 미치는 효과 분석The effects of vocabulary learning using smartphone applications on listening proficiency ChatGPT와 코퍼스 기반의 대학수학능력시험 모의평가 영어영역 실제 정답률 예측 가능성 모색Predicting the difficulty of college scholastic ability test based on ChatGPT and corpus linguistic features. 이미지 전략을 활용한 대학생의 영어 글쓰기College students' English writing using imagery strategies AI 펭톡에 대한 인식, 동기 및 활용에 대한 사례 연구: 혁신 도시 초등학교를 중심으로Perception, motivation, and utilization of AI PengTalk in an innovative city elementary school: A case study Investigating Stakeholders’ Needs to Enhance Raters’ Feedback on an English Oral Proficiency Interview Test Integrating AI translators into L2 Reading Classes Test-takers’ Performance and Perceptions in Total-Immersive Virtual Reality Paired Speaking Tests The Development of An English Teaching Program for Middle School Free Semester: Focused on Off and Online Education 모바일 기반 숏폼 영상을 활용한 한국어 말하기 과제 연구A study on Korean language speaking tasks utilizing mobile-based short-form videos 영어학습 어플리케이션 특성이 학습자에게 미치는 영향에 대한 실증적 분석: 가치-태도-행동 프레임워크를 기반으로Empirical analysis of the impact of characteristics of English learning applications on learners: Based on the value-attitude-behavior framework 초등영어교육에서 ChatGPT의 활용 방안 탐색Exploring the utilization of ChatGPT in elementary English education Analyzing ChatGPT’s Judgments on Nativelikeness of Sentences Written by English Native Speakers and Korean EFL Learners Chinese English Learners’ Perspectives on Automated Writing Feedback 인공지능(AI) 기반 영어학습 챗봇의 원리와 기능, 그리고 영어학습에의 활용가능성 영어 교육용 챗봇이 사용하는 Wh-의문문 분석 연구: 2022 개정 영어과 교육과정의 언어 형식을 기준으로A study on the wh-questions used by an English education chatbot: Based on the language forms in the 2022 revised national curriculum of English ChatGPT의 활용이 예비영어교사의 영어 요약하기 과정에 미치는 영향 탐색Exploring ChatGPT’s impact on the English summary writing of pre-service English teachers The Proportion of Function Words in English Writing by Korean University Students: Writing Practice Over Time and According to Learner Proficiency 초등 영어말하기용 인공지능 음성 챗봇 과업설계 연구A study on task design of AI-based voice chatbot for elementary English speaking 대학생의 온라인 영어 읽기 수업과 대면 영어 읽기 수업비교: 학습자의 경험을 중심으로A comparative study on online English reading class and face-to-face English reading class for university students: Focusing on learners' experiences and perceptions A Comparative Study of the Effects of Wiki-Mediated Task Types on EFL College Students and their Perceptions The Effect of Multimedia on Korean EFL Learners' Pragmatic Knowledge and Awareness Exploratory Study on the Use of Machine Translation for Reading in College English Classes Effects of Virtual Reality-based English Learning on Korean University Students' Speaking Ability 온라인 영어회화 수업유형과 동영상 녹화 과제 활동이 EFL 대학생 영어회화 성취도에 미치는 영향 영어학습주도성과 자기결정성이 영어 성취도에 미치는 영향 :위드 코로나 시대에 대학생이 선호하는 영어수업 방식 Multimedia-Assisted Language Learning(MALL) 20년: 네트워크 시각화 분석 코퍼스 기반 플립 러닝 문법 학습 모델이 한국 EFL 학습자들의 문법 이해도에 미치는 영향 간격 효과를 반영한 Deep Knowledge Tracing 기반 인공지능 모델 성능 개선 연구 멀티미디어 도구를 활용한 PBL 수업의 효과: 대학 교양영어 수업 사례를 중심으로 메타버스와 인공지능 기반 영어 말하기 평가 문항의 개발 방향 및 향후 과제 An Application of Padlet to English Reading at Three Reading Stages College Students' Perceptions of the Use of Collaborative Discussion Boards during COVID-19 A Development of Context-Appropriate Framework for Implementing Technology-Enhanced Language Learning 다중양식 영어자료가 EFL 초등학습자의 영어 능숙도에 미치는 효과: 오디오북 vs. 자막이 없는 비디오 AI펭톡을 활용한 초등학교 5학년 영어 어휘 학습 효과 및 지도 방안 기계번역에 대한 한국 중학생학습자들의 인식 및 사용 양상 영어 학습을 위한 한국 아동의 전자책 사용 현황과 학부모 인식 Effects of Artificial Intelligence (AI) and Native Speaker Interlocutors on ESL Learners' Speaking Ability and Affective Aspects A Comparative Study on AI-directed and Human-directed MALL: The Effects on L2 Comprehension Skills On the Monolingual Bias in Multimedia-Assisted Language Learning: Current Status and Future Directions The Effect of Automated Written Feedback through Grammarly: Focusing on Improving Language-related Writing Quality of English The Effect of Using Machine Translation on Korean Middle School Students' L2 Writing Performance and Affective Aspects Development of Prospective Teachers' Adaptive Expertise in AI Chatbots: Comparative Analyses of Google Dialogflow ES and CX 데이터 증강이 외국어 영어 학습용 AI 챗봇의 작동 정확성과 학습자의 만족도에 미치는 영향 구글폼을 활용한 실시간 화상 토익 수업 사례연구 테크놀로지기반 영어교육에 대한 학습자 행동연구 AI 말하기 어플리케이션(앱) 활용 수업이 한국 대학생 학습자의 영어 말하기 능력과 정의적 태도에 미치는 효과 동영상과 비대면 실시간 혼합 영어 수업에 대한 대학생들의 인식: Nearpod를 활용한 소통 및 참여를 중심으로 A Study on HMD-based Virtual Reality Listening Tests and Test-takers' Perceived Levels of Presence A Corpus-based Study on Content Validity of Proofreading Tasks in Gaokao