콘텐츠로 바로가기

Media & Communication: Research Guide

미디어학 학술연구정보서비스

학술연구정보서비스
  • Home
  • Book & E-book
    • Book
    • E-book
    • Thesis
  • Journal & Article
    • SSCI Journal
    • KCI Journal
    • Lists & Tools
  • WebDB
  • News & Report
    • News
    • Report
  • Call for Papers
    • Call for Papers
    • Society & Institutions
  • OCW
  • Newsletter
  • Contact
    • Contact
    • About
    • Sitemap

Home

미디어학 학술연구정보서비스의 주요 정보들을 모아서 제공합니다. 이 곳에서 제공하는 정보들은 각각의 해당 메뉴에서 더 자세히 볼 수 있습니다.

Book & E-book

미디어학 관련 도서관 신착 도서, E-book, 학위논문 및 국내외 신간 도서정보를 제공합니다.

Journal & Article

미디어학 관련 국내외 주요 등재 저널 및 논문에 대한 정보를 제공합니다.

WebDB

미디어학 관련 학술 DB 정보를 제공합니다.

News & Report

미디어학 관련 국내외 최신 연구보고서 및 뉴스에 대한 정보를 제공합니다.

Call for Papers

미디어학 관련 국내외 학술대회, 논문투고 정보 및 주요 학회, 연구소, 기관,단체 정보를 제공합니다.

OCW

미디어학 관련 공개강의 및 TED 등의 동영상 정보를 제공합니다.

Newsletter

매월 발행되는 미디어학 학술연구정보서비스 뉴스레터를 볼 수 있습니다.

Contact

학술연구정보서비스에 대한 의견을 보내주세요.

Newsletter 지난호

  • 2019
    • vol. 52 December
    • vol. 51 November
    • vol. 50 October
    • vol. 49 September
    • vol. 48 August
    • vol. 47 July
    • vol. 46 June
    • vol. 45 May
    • vol. 44 April
    • vol. 43 March
    • vol. 42 February
    • vol. 41 January
  • 2018
    • vol. 40 December
    • vol. 39 November
    • vol. 38 October
    • vol. 37 September
    • vol. 36 August
    • vol. 35 July
    • vol. 34 June
    • vol. 33 May
    • vol. 32 April
    • vol. 31 March
    • vol. 30 February
    • vol. 29 January
  • 2017
    • vol. 28 December
    • vol. 27 November
    • vol. 26 October
    • vol. 25 September
    • vol. 24 August
    • vol. 23 July
    • vol. 22 June
    • vol. 21 May
    • vol. 20 April
    • vol. 19 March
    • vol. 18 February
    • vol. 17 January
  • 2016
    • vol. 16 December
    • vol. 15 November
    • vol. 14 October
    • vol. 13 September
    • vol. 12 August
    • vol. 11 July
    • vol. 10 June
    • vol. 09 May
    • vol. 08 April
    • vol. 07 March
    • vol. 06 February
    • vol. 05 January
  • 2015
    • vol. 04 December
    • vol. 03 November
    • vol. 02 October
    • vol. 01 September

NEWSLETTER : 미디어학 학술연구정보서비스

Dec 2019 vol. 52
고려대학교 도서관 미디어학 학술연구정보서비스(SICS)

News

MORE NEWS >
The streaming giants are erasing cinema’s history

The streaming giants are erasing cinema’s history

The Guardian 12 Dec 2019

The streaming service joins an increasingly crowded field, which includes the Disney-acquired Hulu, Amazon Prime Video, Apple TV plus, and the now positively venerable Netflix. It was all so simple once, but in the space of a decade, cinema and TV streaming services have reached a state of increasing Balkanisation, with an oversaturation scrum ahead as they vie for consumer cash.

Keeping mum in the kitchen – representations of mothers in ads haven’t changed in six decades

The Conversation
Keeping mum in the kitchen – representations of mothers in ads haven’t changed in six decades

종편, 개국 8년만에 의무전송 채널에서 빠진다

PD JOURNAL 03 Dec 2019
종편, 개국 8년만에 의무전송 채널에서 빠진다

NOTHING LASTS FOREVER— NOT EVEN ON THE INTERNET.

The New York Times 30 Nov 2019

Social media is broken. It has poisoned the way we communicate with each other and undermined the democratic process. Many of us just want to get away from it, but we can’t imagine a world without it. Though we talk about reforming and regulating it, “fixing” it, those of us who grew up on the internet know there’s no such thing as a social network that lasts forever. Facebook and Twitter are slowly imploding. And before they’re finally dead, we need to think about what the future will be like after social media so we can prepare for what comes next.

내년 미 대선 화두는 정치광고

한국기자협회 27 Nov 2019

2020년 미국 대선을 앞두고 소셜미디어와 인터넷을 통한 정치광고가 새로운 화두로 떠올랐다. 허위 사실을 포함한 정치광고를 전면적으로 허용하는 페이스북과 달리, 트위터는 이달부터 모든 정치광고를 전면 금지한다고 밝혔다. 잭 도시 트위터 최고경영자는 “정치적 메시지는 사람들이 계정을 팔로하거나 리트윗함으로써 전파되어야지, 돈으로 매수되어서는 안된다”며 “인터넷 광고는 상업 광고주들에게는 놀랍도록 강력하고 효과적이지만 정치에는 엄청난 위험을 가져올 수 있다”고 이유를 밝혔다. 이어 구글도 최근 유권자의 정치적 성향에 따른 ‘마이크로 타깃팅 (맞춤형) 정치광고’를 제한하는 정책을 발표했다. 유권자를 특정해 선택적으로 정치광고를 노출할 경우 가짜뉴스 등으로 인한 부작용이 더욱 클 것이라는 우려에서다.

Journal

MORE JOURNALS >

유튜브 저널리즘 현상 논쟁하기 : 행동주의의 부상과 저널리즘의 새로운 탈경계화

한국방송학보
v.33(6) Nov 2019 pp.5-38

“포스트-진실” 시대의 진실에 대하여 : 저널리즘과 진실의 정치에 대한 소고

언론과 사회
v.27(4) Nov 2019 pp.49-103

크라우드펀딩 기부 캠페인의 효과 : 기부 대상과의 사회적 거리와 기부 캠페인 목표 달성 가능성에 따른 차이를 중심으로

광고학연구
v.30(8) Nov 2019 pp.221-240

Report

MORE REPORTS >

프랑스 방송장의 구조변동과 지상파방송사의 헤게모니

방송문화진흥회
Dec 2019

2019 신문의 혁신 번역보고서

한국신문협회
Dec 2019

디지털 디바이드(Digital Divide)의 실태 - 노년가구의 미디어 보유기기와 활용능력의 차이를 중심으로

KISDI
Nov 2019

Book

MORE BOOKS >

PR의 힘 / 개정3판[실은 4판]

김주호
커뮤니케이션북스
2019

언론사 디지털 구독모델

최민재
한국언론진흥재단
2019

미디어 교육 선언

데이비드 버킹엄
학이시습
2019

광고론 : 통합적 마케팅 커뮤니케이션 IMC의 이해

김종배
무역경영사
2019

Conference

MORE CFPS >

ECSM 2020 : 7th European Conference on Social Media

place Larnaca, Cyprus
date Jul 02-03, 2020
submission Dec 20, 2019

[한국언론학회] 인터넷표현에 대한 제20대 국회 의원입법 평가 세미나 개최

place 한국프레스센터 19층 매화홀
date Dec 17, 2019
submission N/A
학술연구정보서비스

02841 서울 성북구 안암로 145 고려대학교 도서관 학술정보큐레이션부 | E-MAIL libres@korea.ac.kr
Copyright © Korea University Library. All rights reserved.
  • 고려대학교 미디어학부·언론대학원
  • 고려대학교 도서관