Book & E-book Thesis 고려대학교 석/박사 학위논문 일반대학원 일반대학원 > 미디어학과 일반대학원 > 언론학과 미디어대학원 미디어대학원 > 광고PR전공 미디어대학원 > 뉴미디어전공 미디어대학원 > 영상엔터테인먼트전공 미디어대학원 > 저널리즘전공 언론대학원 언론대학원 > 신문방송학과 언론대학원 > 광고홍보학과 언론대학원 > 광고PR학과 언론대학원 > 방송영상학과 언론대학원 > 언론뉴미디어학과 언론대학원 > 언론정보학과 국내/외 학위논문 DB 안내 일반대학원 > 미디어학과 What Makes 'aespa', The First Metaverse Girl Group in the K-pop Universe, Succeed in the Global Entertainment Industry? Aug 2024 Minju Jeong (2024) 고려대학교 대학원 The effects of emotional expression on user engagement in virtual influencers’ Instagram posts :A comparative analysis with human influencers Aug 2024 Chaeeun Ko (2024) 고려대학교 대학원 Why Do Austrians Not Prefer K-Content :A Detour Through Austrians’ Cultural Characteristics and Media Use Aug 2024 Samuel Wortha (2024) 고려대학교 대학원 From Screens to Streets: Interpretations of English-Speaking Expatriates in Korea with Reference to Their Prior Experiences of Hallyu and Cross-Cultural Adjustment Aug 2024 Long Virginia Marlo (2024) 고려대학교 대학원 A Study on the Representation of Contemporary Women and Gender Dynamics in Commercially Successful Women Directors’ Films :Through a Reading of Hi, Mom and YOLO Aug 2024 ZHAO JIAXUAN (2024) 고려대학교 대학원 Decolonial Korean Cinema & TV :Comparative Analysis of Oldboy, Snowpiercer and Squid Game Aug 2024 Lorien Kayleigh Goener (2024) 고려대학교 대학원 Online political participation under government surveillance :Focusing on the post National Security Law era in Hong Kong Aug 2024 Ching Yi Chan (2024) 고려대학교 대학원 Study on the Impact of Hallyu in Kazakhstan :Focusing on Language and Identity Aug 2024 Botagoz Seidakhmetova (2024) 고려대학교 대학원 K-Pop Video Call Events and Emotional Conflicts among Chinese Fans Aug 2024 LI XINGYUE (2024) 고려대학교 대학원 Thai Audience Reception Towards Korean Survival Audition Program :A Case Study of Mnet’s Boys Planet Aug 2024 Monsicha Butsoontorn (2024) 고려대학교 대학원 Beyond the Box Office :Analyzing Films’ Distribution and Diversity in the SVOD Era Aug 2024 Dohee Kim (2024) 고려대학교 대학원 수용자 성격과 이미지 유형이 광고 인식에 미치는 영향 연구 :시선 추적 기술을 활용한 실험을 중심으로 Aug 2024 김세영 (2024) 고려대학교 대학원 직장 내 괴롭힘 피해자의 내러티브에 대한 수용자 관여가 공중의 온라인 커뮤니케이션 행동 의도에 미치는 영향 :문제해결 상황이론의 적용 Feb 2024 이원섭 (2024) 대학원 미디어학과 From organizational gossip to a corporate crisis :How does employees` communication about workplace violence lead to a corporate crisis? Feb 2024 김가영 (2024) 대학원 미디어학과 메타버스 플랫폼 제페토 내에서의 패션 브랜드 체험이 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향 :아바타 동일시의 조절 효과를 중심으로 Feb 2024 윤지원 (2024) 대학원 미디어학과 Evolution and Cultural Significance of Female Revenge Narratives in K-Dramas :A Study of Post-2000 Productions Feb 2024 YI SIYU (2024) 대학원 미디어학과 The Third-Person Effect of Electronic Cigarette and Anti-smoking Advertisements Feb 2024 Soo Jin Lee (2024) 대학원 미디어학과 Exploring users’ dissatisfaction with OTT contents recommendation algorithm and their coping behaviors :Youtube case Feb 2024 홍세인 (2024) 대학원 미디어학과 온라인 리뷰의 언어적 단서가 소비자의 인지된 기만성에 미치는 영향 Feb 2024 장주혁 (2024) 대학원 미디어학과 청년세대에 대한 언론 보도와 네트워크 의제설정 Feb 2024 송유흔 (2024) 대학원 미디어학과 Playing The Game Core: Controversies Surrounding The Beta Canon in The Sims 2 Russian-speaking Fan-community. Feb 2024 Anna Penkova (2024) 대학원 미디어학과 “Performance” of Chinese international students in South Korea communicating with their parents through the social media, WeChat Feb 2024 Zhan Si (2024) 대학원 미디어학과 Analysis on Competition Among Online Video Platforms in China Feb 2024 吴琰 (2024) 대학원 미디어학과 엇갈린 시선 :일본인 수용자들의 애플 TV + <파친코> 시청을 중심으로 Feb 2024 서예경 (2024) 대학원 미디어학과 Two essays on internationalization strategies of over-the-top (OTT) platforms Feb 2024 남진영 (2024) 대학원 미디어학과 Fan Emotional Engagement with Virtual Idols in the Post-Human Context :A Case Study of the Virtual Boy Group "PLAVE" Feb 2024 Ma Rui (2024) 대학원 미디어학과 Perceptions of media influence in Vietnam - Korea relation: Third-person effect on responses to news coverage Feb 2024 TRAN THI THUY DUNG (2024) 대학원 미디어학과 The moderating roles of group-based emotions in partisan selective approach and avoidance: In the cases of South Korea and Taiwan Feb 2024 LI TZU YUAN (2024) 대학원 미디어학과 ‘성소수자부모모임’ 월례 정기모임의 가능성과 한계 :동화주의에 기반한 안심시키기와 겁주기 전략을 중심으로 Feb 2024 반순웅 (2024) 대학원 미디어학과 The Replication and Internalization of Misogyny :An analysis of Asian mother images in American mother-daughter relationship films Feb 2024 Luo Wei (2024) 대학원 미디어학과