Book & E-book Thesis 고려대학교 석/박사 학위논문 일반대학원 일반대학원 > 미디어학과 일반대학원 > 언론학과 언론대학원 언론대학원 > 신문방송학과 언론대학원 > 광고홍보학과 언론대학원 > 광고PR학과 언론대학원 > 방송영상학과 언론대학원 > 언론뉴미디어학과 언론대학원 > 언론정보학과 국내/외 학위논문 DB 안내 일반대학원 > 미디어학과 직장 내 괴롭힘 피해자의 내러티브에 대한 수용자 관여가 공중의 온라인 커뮤니케이션 행동 의도에 미치는 영향 :문제해결 상황이론의 적용 Feb 2024 이원섭 (2024) 대학원 미디어학과 From organizational gossip to a corporate crisis :How does employees` communication about workplace violence lead to a corporate crisis? Feb 2024 김가영 (2024) 대학원 미디어학과 메타버스 플랫폼 제페토 내에서의 패션 브랜드 체험이 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향 :아바타 동일시의 조절 효과를 중심으로 Feb 2024 윤지원 (2024) 대학원 미디어학과 Evolution and Cultural Significance of Female Revenge Narratives in K-Dramas :A Study of Post-2000 Productions Feb 2024 YI SIYU (2024) 대학원 미디어학과 The Third-Person Effect of Electronic Cigarette and Anti-smoking Advertisements Feb 2024 Soo Jin Lee (2024) 대학원 미디어학과 Exploring users’ dissatisfaction with OTT contents recommendation algorithm and their coping behaviors :Youtube case Feb 2024 홍세인 (2024) 대학원 미디어학과 온라인 리뷰의 언어적 단서가 소비자의 인지된 기만성에 미치는 영향 Feb 2024 장주혁 (2024) 대학원 미디어학과 청년세대에 대한 언론 보도와 네트워크 의제설정 Feb 2024 송유흔 (2024) 대학원 미디어학과 Playing The Game Core: Controversies Surrounding The Beta Canon in The Sims 2 Russian-speaking Fan-community. Feb 2024 Anna Penkova (2024) 대학원 미디어학과 “Performance” of Chinese international students in South Korea communicating with their parents through the social media, WeChat Feb 2024 Zhan Si (2024) 대학원 미디어학과 Analysis on Competition Among Online Video Platforms in China Feb 2024 吴琰 (2024) 대학원 미디어학과 엇갈린 시선 :일본인 수용자들의 애플 TV + <파친코> 시청을 중심으로 Feb 2024 서예경 (2024) 대학원 미디어학과 Two essays on internationalization strategies of over-the-top (OTT) platforms Feb 2024 남진영 (2024) 대학원 미디어학과 Fan Emotional Engagement with Virtual Idols in the Post-Human Context :A Case Study of the Virtual Boy Group "PLAVE" Feb 2024 Ma Rui (2024) 대학원 미디어학과 Perceptions of media influence in Vietnam - Korea relation: Third-person effect on responses to news coverage Feb 2024 TRAN THI THUY DUNG (2024) 대학원 미디어학과 The moderating roles of group-based emotions in partisan selective approach and avoidance: In the cases of South Korea and Taiwan Feb 2024 LI TZU YUAN (2024) 대학원 미디어학과 ‘성소수자부모모임’ 월례 정기모임의 가능성과 한계 :동화주의에 기반한 안심시키기와 겁주기 전략을 중심으로 Feb 2024 반순웅 (2024) 대학원 미디어학과 The Replication and Internalization of Misogyny :An analysis of Asian mother images in American mother-daughter relationship films Feb 2024 Luo Wei (2024) 대학원 미디어학과 3-4세대 아이돌 팬덤 문화의 사회적 변화 양태 :유료 소통 어플리케이션 사용을 통해 분석한 여성 팬들의 참여 문화와 심리적 다중성 Aug 2023 김소리 (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 남성군인의 남성성에 대한 수용자 해석 연구 :채널A <강철부대> 수용자를 대상으로 한 포커스 그룹 뷰잉 앤 인터뷰 결과를 중심으로 Aug 2023 윤상호 (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 Cultural Differences in Perception of Sexualization in K-pop Aug 2023 Dmitrieva Mariia (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 Two Essays on Social Robots for the Elderly Aug 2023 Eunkyung Na (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 Deception and Artificial Intelligence :Applying the Projected Motive Model Aug 2023 Sooyeon Park (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 Do Artists Perceive Blockchain as a New Revenue Opportunity? A Social Representation Study in the Korean Music Industry Aug 2023 Yujun Park (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 라이브 커머스 쇼호스트의 부정적 정보유형이 소비자 반응에 미치는 영향 :사회적 거리를 중심으로 Aug 2023 배신지 (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 Critical analysis of Korean Boys Love web-drama: focusing on perception of homosexuality in Korea Aug 2023 Kimberly Nguyen (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 재한 베트남 유학생의 SNS사용에 대한 연구 :페이스북 커뮤니티 이용을 중심으로 Aug 2023 LUC KIEU TRANG (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 국내 언론사의 프리미엄(Freemium) 유료 기사 콘텐츠에 관한 연구 Aug 2023 김선아 (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 Barriers to Play Digital Games :Why Some People Choose Not to Play Digital Games? Aug 2023 Seungyeon Ha (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공 개인화 추천 알고리즘과 필터 버블에 대한 연구 :틱톡 사례를 중심으로 Aug 2023 MENG CHENGZHEN (2023) 대학원 미디어학과 미디어학전공