ChatGPT의 인지적 유용성과 지속 사용 의도에 영향 미치는 부정 요인에 관한 연구: AI 리터러시의 조절 효과를 중심으로A Study of Negative Factors Affecting Perceived Usefulness and Intention to Continue Using ChatGPT: Focusing on the moderating effect of AI literacy
Analysis of Factors that Affect the Successors’ Managerial Capability and the Willingness to Succeed with a focus on Digital Capability
An Analysis of Factors Influencing Knowledge Sharing in Online Health Communities
다층모형에 기반한 OTT 소비행태 연구: OTT 장르 및 구독 선호도, 멀티호밍 그리고 가구 환경을 중심으로A study of OTT consumption based on multilevel modelling: Focusing on OTT genre and subscription preferences, multihoming, and household environment
버토픽과 텍스트랭크의 융합을 통한 토픽모델링의 개선 및 사례 분석Improvement of topic modeling and case analysis through convergence of Bertopic and TextRank
생성형 AI 개입 수준이 웹툰 콘텐츠 품질 인식에 미치는 영향: AI 활용 표기 문구 유무에 따른 조절효과를 중심으로The effect of generative AI intervention level on webtoon content quality perceptions: focusing on the moderating effect of the presence or absence of AI-enabled labels
클레이독스 기반의 시험성적서 자동화 및 노코드 데이터 분석법의 활용 연구Claydoy-based Test Report Automation and No-Code Data Analysis
불균형 데이터 처리 기반의 취약계층 채무불이행 예측모델 개발Development of a Default Prediction Model for Vulnerable Populations Using Imbalanced Data Analysis
산재보험 빅데이터를 활용한 장해등급 예측 모델 개발Development of a Predictive Model for Occupational Disability Grades Using Workers’ Compensation Insurance Data
통합 교통서비스 발전 방향 탐색을 위한 사용자 리뷰 기반 국내 MaaS(Mobility as a Service) 현황 및 실태 분석An Analysis of Mobility as a Service (MaaS) in Korea: Current Trends and Strategic Directions for Integrated Transportation Systems Based on User Reviews
세대 특성을 반영한 수요 중심 연구정보시스템 기획Planning of demand-oriented research information system reflecting generational characteristics
챗봇 서비스 속성이 챗봇에 대한 소비자 만족도에 미치는 영향에 관한 연구: DISC행동유형(신중형, 주도형)을 조절변수로The Impact of Chatbot's Information Delivery Method on Consumer Satisfaction with Chatbots: Using DISC Behavior Types as Moderating Variables
라이브 커머스 판매자의 진정성과 가치 유사성의 역할The Role of Authenticity and Value Similarity for Live-commerce Sellers
중국 모바일 콘텐츠 서비스의 소비자 재구매의도에 관한 실증연구An Empirical Study on the Chinese Customer's Repurchase Intention of Mobile Contents Service
OTT 플랫폼에서 연예인 관여도가 국가 이미지와 방문의도에 미치는 영향: 원격 현장감과 준사회적 관계의 매개 역할을 중심으로The Impact of Celebrity Involvement in OTT Platforms on National Image and Visit Intentions: The Mediating Roles of Telepresence and Parasocial Relationships
A systematic literature review on electronic commerce adoption in small enterprises: A bibliometrics with co-citation and keyword network analysis
블록체인 기반 ESG 정보공시 플랫폼 구축 방안 연구A Study on the Development of a Blockchain-Based Platform for ESG Disclosure
항만 컨테이너 터미널 반출입 혼잡 영향 요소 분석을 통한 반출입 혼잡도 예측 모델 아키텍처 개념 설계Design of a Predictive Model Architecture for In-Out Congestion at Port Container Terminals Through Analysis of Influencing Factors
Uncovering the Role of External APIs in Driving Dynamic Ecosystem Growth
유튜브 먹방에서 유료광고포함 명시성과 BJ 상호작용성이 플로우 및 제품태도에 미치는 영향Effect of explicitness of paid advertisements and BJ interactivity on flow and product attitude in YouTube muk-bang
노인의 디지털 리터러시가 돌봄로봇 기술수용에 미치는 영향: 기술 자기효능감의 매개효과를 중심으로Impact of Digital Literacy of Older Adults on Acceptance of Care Robot Technology: Focusing on the Mediating Effect of Technology Self-Efficacy
Impact of influencers on consumer purchase intention in Korean and Kyrgyz markets
The Impact of Live Commerce Features and Situational Factors on Participation Intention in Tourism Live Commerce
생성형 인공지능 초기 단계의 사용자경험(UX): Q-방법론을 통해 살펴본 30-40대 직장인의 편의와 우려User Experience (UX) in the Early Days of Generative AI: The benefits and concerns of employees in their 30s and 40s through the Q-methodology
기후변화에 따른 과수작물 재배지 변화 예측 연구: 한라봉을 중심으로Research on predicting changes in crop cultivation areas due to climate change: Focusing on Hallabong
시골장터 기반 로컬 커뮤니티가 지역활성화에 미치는 영향에 대한 온라인 네트워크 분석Online Network Analysis of the Impact of Local Market-based Communities on Regional Revitalization
농어민의 디지털 정보 활용 수준이 삶의 만족도에 미치는 영향: 디지털기기 이용 태도를 매개변수로The effects of farmers and fishers' digital information utilization level on Life satisfaction: Focusing on mediating effects of digital device use attitude
사용자 신뢰와 의인화가 ChatGPT의 지속적인 사용 의도에 미치는 영향The Impact of User Trust and Anthropomorphism on the Continuance Intention to Use ChatGPT
재무적 특성을 이용한 인터넷전문은행과 지방은행의 경영성과 분석Analyzing the Business Performance of Internet Primary Banks and Local Banks Using Financial Characteristics
이커머스 유료멤버십의 혜택과 희생요인이 지각된 가치와 이커머스 지속이용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 쿠팡 로켓와우와 네이버 플러스 멤버십의 비교를 중심으로A Study on the effect of Benefits and Sacrifices factors of e-commerce paid membership on the Perceived Value and Intention to contiue using e-commerce
Factors affecting COVID-19 health information sharing behaviors via social media: A comparison between South Korea and China
메타버스 커뮤니티 구성원의 정체성 형성과 참여에 대한 연구: 가상 자산의 가치의 역할A Study on The Identification Formation and Engagement of The Metaverse Community: Value of Virtual Assets
데이터 융합인재 직무모형 개발 연구A Research on Job Model Development for Data Convergent Talent
조직의 정보보안 공정성이 개인의 정보보안 관련 가치 일치 및 제언 행동에 미치는 영향: 대인 간 영향 민감성의 적용The Impact of Information Security(IS) Organizational Justice on Employee IS Value Congruence and IS Voice Behavior: Exploring the Role of Susceptibility to Interpersonal Influence
Conveyed Message in YouTube Product Review Videos: The discrepancy between sponsored and non-sponsored product review videos
ESG경영과 안전경영 그리고 경영성과의 구조적 관계 : 지역 공항을 중심으로Structural Relationship between ESG Management and Safety Management and Business Performance : Focused on Regional Airport
When in danger, who will help you? Two types of trust in technical coping on online platforms
Factors Influencing Behavioral Intention to Use Online Learning Systems from Student's Perspective: An Extended TAM Model
이미지 캡셔닝 기반의 새로운 위험도 측정 모델A Novel Image Captioning based Risk Assessment Model
적외선 카메라를 활용한 급이 유무에 따른 어류 활동성 분석Analysis of Fish Activity in Relation to Feeding Events Using Infrared Cameras
직물 이미지 결함 탐지를 위한 딥러닝 기술 연구: 트랜스포머 기반 이미지 세그멘테이션 모델 실험Deep Learning Models for Fabric Image Defect Detection: Experiments with Transformer-based Image Segmentation Models
가상인간의 의인화에 따른 이용자 호감도에 관한 연구: 사회비교 경험과 자기향상욕구를 중심으로A Study on User Liking Based on Anthropomorphism of Virtual Humans: Focusing on Social Comparison Experience and Self-Improvement Motivation
A Study on Factors Influencing AI Learning Continuity : Focused on Business Major Students
A Conceptual Approach for the Effects of COVID-19 on Digital Transformation
머신러닝을 활용한 청년 구직자의 강소기업 선호 예측모형 개발 및 요인별 상대적 중요도 분석Developing a Predictive Model of Young Job Seekers’ Preference for Hidden Champions Using Machine Learning and Analyzing the Relative Importance of Preference Factors
Multimodal Sentiment Analysis for Investigating User Satisfaction
메타버스 이용자 경험요인이 만족도에 미치는 영향: 텍스트 마이닝과 계량 분석 혼합방법론Unraveling the relationship between the dimensions of user experience and user satisfaction in metaverse: A Mixed-methods Approach
건강의 유형별 연관성 평가: 네트워크 분석을 중심으로Study of Association between the Types of Health on the Basis of Network Analysis
OTT 서비스 정보시스템 품질이 재사용의도에 미치는 영향The effects of OTT service information system quality on reuse intention
금융마이데이터 사용자 행동에 관한 실증 연구: 기관정보투명성, 데이터 보안정책의 조절효과Empirical Investigation of User Behavior for Financial Mydata: The Moderating Effects of Organizational Information Transparency and Data Security Policy