KCSI, KNPS, and ESG as Determinants of Financial Performance Before and After COVID-19 : Evidence from 2014–2023 Highlighting KNP’s Dominant Influence
온라인 커뮤니티 특성이 참여도와 구매의도에 미치는 영향 : 오피니언 리더십의 조절효과The Impact of Online Community Characteristics on Participation and Purchase Intention : The Moderating Effect of Opinion Leadership
셀프서비스기술 실패발생시 기업회복노력에 대한 고찰 : 고객의 지각된 기술 통제감, 지각된 간섭, 그리고 지각된 감사를 중심으로A Study On Company’s Recovery Efforts in Case of Failure While Using Self-Service Technology : Focusing on Customers' Perceived technological Control, Perceived Intrusiveness, and Perceived Gratitude
일반국민의 모바일 리터러시가 디지털 기기 이용 효능감에 미치는 영향 :디지털 조력과 삶의 만족도의 매개효과The Effect of Mobile Literacy on Digital Device Use Self-Efficacy in the General Population : Focusing on the Mediating Effects of Digital Assistance and Life Satisfaction
지각된 가치와 독특성 추구성향이 아트 콜라보레이션 상품의 구매의도에 미치는 영향: 아티스트 애착의 조절적 역할을 중심으로The Influence of Perceived Value and Uniqueness-Seeking Tendencies on Purchase Intentions for Art Collaboration Products: Focusing on the Moderating Role of Artist Attachment
의료서비스 경험과 의료기관 선택유형 간의 관련성 분석: 외래 의료서비스 이용자를 중심으로Analyzing the Relationship Between Medical Service Experiences and Types of Medical Institution Selection: Focusing on Outpatient Services
스마트디지털 전환시대의 온라인구전정보 특성이 학습신뢰와 온라인구전의도에 미치는 영향 : 자기효능감의 조절효과를 중심으로Effects of online word of mouth information characteristics in the era of smart digital transition on learning trust and e-WOM intention : Focusing on the moderating effect of self-efficacy
B2B 기업의 지속가능 성장을 위한 NPS 기반 고객경험 전략 : 한미글로벌의 장기적 실증 사례연구 An NPS-Based Customer Experience Strategy for Sustainable Growth in B2B Firms: A Longitudinal Case Study of HanmiGlobal
공공기관 고객만족도 향상을 위한 고객만족도 조사방법론 ‘Time-based PCSI’연구: 대기시간을 중심으로A Study on the Time-based PCSI Methodology for the Improvement of Customer Satisfaction in Public Institutions : Focusing on Waiting Time
소비자의 상황적 수동저항이 전기자동차의 지각된 위험에 미치는 영향: 기술 불확실성의 매개효과를 중심으로Unpacking the Impact of Consumers’ Situational Passive Resistance on Perceived Risk of Electric Vehicles: The Mediating Effect of Technological Uncertainty
소비자의 상황적 수동저항이 전기자동차의 지각된 위험에 미치는 영향: 기술 불확실성의 매개효과를 중심으로Unpacking the Impact of Consumers’ Situational Passive Resistance on Perceived Risk of Electric Vehicles: The Mediating Effect of Technological Uncertainty
대의명분 마케팅과 가격할인의 효과 비교Comparison of the Effects of Cause-related Marketing and Price Discounts
불만처리서비스를 받는 백화점 고객이 느끼는 통제력이 서비스 만족에 미치는 영향Effects of Perceived Control upon Satisfaction among Complaint Handing Service Users at Department Stores
소비성향조절에 초점을 둔 공유경제서비스의 심리적 소유감 및 지속이용의도 형성과정The Relationship Process of Psychological Ownership and Continuous Use Intention in Sharing Economy Services : Focused on controlling consumption tendencies
관계이탈의도에 대한 회복 만족의 효과The effect of recovery satisfaction on relationship exit intentions
AI 챗봇 의인화 ‘정도’의 역설: 고객 만족도, 신뢰도 및 정보 제공 의도에 대한 비선형적 영향과 언캐니 밸리 효과 중심의 심리적 기제 분석The Paradox of AI Chatbot Anthropomorphism ‘Levels’: Analyzing Non-linear Impacts on Customer Satisfaction, Trust, and Information Disclosure Intention, Centering on the Uncanny Valley Effect and Psychological Mechanisms
유튜브 이용자의 정보추구성향, 장르별 이용량, 실재감이 지속시청의도에 미치는 영향에 대한 탐구: 동영상 공유 정도의 조절적 역할을 중심으로Research on the Effects of YouTube Users' Information-Seeking Style, Genre Usage, and Presence on Intention to Continue Watching: Focusing on the Moderating Role of Video Sharing
고령층의 모바일 리터러시가 삶의 만족도에 미치는 영향 : 디지털 기기 이용 효능감의 매개효과The Effect of Mobile Literacy on Life Satisfaction in the Elderly : Focusing on the Mediating Effect of Digital Use Self-Efficacy
컨설턴트의 정체성이 컨설팅 성과에 미치는 영향 : 경영 컨설턴트의 사례The Effect of Consultant’s Identity on Consulting Performance :A Case of Management Consultants
서비스로봇과 소비자 : 로봇특성과 소비자 품질평가에 대한 이해Service robots and consumers : Understanding the realtionship between robot characteristics and service quality perception
기업가적 마케팅이 중소기업 성과에 미치는 영향 : 중소기업CEO 특성의 조절효과The Effect of Entrepreneurial Marketing on Small Business Performance : The Moderating Effect of SME CEO Characteristics
컨설턴트 역량이 경영 성과 기여도에 미치는 영향 :수진기업의 디지털 전환 역량의 매개효과를 중심으로he Impact of Consultant Competency on Managerial Performance Contribution : Focusing on the Mediating Effect of Digital Transformation Capabilities of Clients
교차 충성도의 역동성: 선택속성 가중치 변화The dynamics of crossover loyalty : Changes in attribute weights
대학에서 온라인 학습의 학습자 만족 및 지속적 사용의도에 영향을 미치는 요인연구 -온라인 학습 환경과 학습자 요인을 중심으로-A Study on Factors Affecting Learner Satisfaction and Continued intention to use online Learning in University : Focusing on Online Learning Environment and Learner Factors
라이브커머스의 기술수용도에 미치는 영향요인 및 반복구매의도와의 관련성에서 소비자 관여도의 역할The role of involvement in the influence of technology acceptance and its relationship with repeat purchase intention in Live Commerce
자아 일치성과 기능적 일치성이 챗GPT 지속이용 의도에 미치는 영향: 혁신성의 조절효과를 중심으로*Effects of Self Functional Congruence on Continuous Usage of Chat GPT : Moderation Role of Innovativeness
교육품질의 중요도-만족도 분석과 교육품질-교육생 만족간 관계 연구A Study on the Importance-Performance Analysis of Education Quality and the Relationship between Education Quality and Satisfaction
모바일 여행 앱의 고객 인게이지먼트가 지속이용의도와 구전행동에 미치는 영향 : 고객동일시의 조절효과The Impact of Mobile Travel App Customer Engagement on Continuous Use Intention and Word-of-Mouth : The Moderating role of Customer Identification
Adapting to a New Normal : The Influence of KNPS (Korea Net Promoter Score) of KMAC on Financial Performance in Korea Across Pre- and Post-COVID-19 Eras
한의학(K-medicine) 의료 서비스의 경쟁력 강화를 위한 탐색적 연구Exploratory Research to Strengthen the Competitiveness of K-Medicine Medical Services
AI 챗봇 특성이 인지된 혜택과 지속이용의도에 미치는 영향: 한·중 비교Effects of AI Chatbot Characteristics on Perceived Benefits and Continuous Use Intention: A Comparison of Korea and China
탁월한 서비스 체험이 지각된 품질과 재이용 의도에 미치는 영향The Impact of Excellent Service Experience on Perceived Quality and Reuse Intention
감정노동의 수행동기: Q방법론의 적용The Motivations Behind Emotional Labor: Application of Q Methodology
배달 라이더 배정과 이동시간 감소를 위한 시뮬레이션 연구A Simulation Study on Courier-assignment for Travel Time Reduction
사회적 배제가 소비자의 서비스 평가이월에 미치는 영향: 실패 심각성과 자존감 조절효과를 중심으로Social exclusion and Carryover in Consumer Evaluations : The Moderating Role of failure severity and self-esteem
Influencing Consumer Purchase Intention: Blockchain Traceability in the Organic Food Industry Amidst Multi-Brand Crises
AI헬스케어서비스 분류와 시장전략: 서비스사례연구를 중심으로AI-healthcare services classification and market strategy: Focus on healthcare business case studies
제품 개선 및 신제품 개발을 위한 시장분석 방법: 머신러닝 방법론을 중심으로Market Analysis Methods for Improving the Product and Developing the New Product: Focused on Machine Learning Methodology
GWP 조직문화가 구성원의 직무만족 및 소명의식에 미치는 영향: 일터영성의 매개효과The Effect of GWP Organization Culture on Job Satisfaction and Calling: Focusing on the Mediation Effect of Workplace Spirituality
자동결제 요구 방식의 프로모션이 가입의도에 미치는 영향 분석The Effects of Automatic Payment Promotion on Subscription Intention
Buffering the Effect of Service Failure Severity on Tourist Satisfaction: The Moderating Roles of Service Recovery and Brand Equity
숏폼 광고가 MZ세대의 제품 구매 의도에 미치는 영향 연구A Study on the Effects of Short-Form Advertising on the Product Purchase Intention of Millennials and Generation Z
영업사원이 지각한 고객의 지원이 적응판매행동에 미치는 영향 : 금융서비스업을 중심으로The Effect of Customer Support Perceived by Salesperson on Adaptive Selling Behavior : Focusing on Financial Services Industry
fsQCA를 활용한 Airbnb 고객의 서비스 실패 귀인에 대한 연구 : 미국 고객 데이터를 대상으로A Study on the Airbnb Customers’ Attribution to Service Failures Using fsQCA: Using US Customer Data
IPA, RIA, RPA 분석을 활용한 배달 음식에서 소비자 중심의 서비스 전략 : 인구통계학적 특성 중심으로IPA, RIP and RPA analysis in Food Delivery Services: Focused on Demographic Characteristics
배달앱 선택속성인 배달앱 품질, 배달외식업체 품질, 배달직원 품질을 통해 만족도와 충성도를 높이기 위한 전략적 연구A Strategic Study on Enhancing Satisfaction and Loyalty through Delivery App Selection Attributes: Delivery App Quality, Delivery Restaurant Quality, and Delivery Staff Quality
신제품 개발의 가속화에 대한 고찰A Comprehensive Study on the Acceleration of New Product Development
중국 O2O 음식 배달 플랫폼 정황에서 고객만족과 충성도 의도 간의 교차효과 : 선택속성 가중치의 역할The interplay between customer satisfaction and loyalty intentions in the Chinese O2O food delivery platform : The role of selection attribute weights
숏폼 광고가 MZ세대의 제품 구매 의도에 미치는 영향 연구
Influencing Consumer Purchase Intention: Blockchain Traceability in the Organic Food Industry Amidst Multi-Brand Crises