Book & E-book Thesis 고려대학교 석/박사 학위논문 일반대학원 일반대학원 > 교육학과 일반대학원 > 교과교육학과 일반대학원 > 국어교육학과 일반대학원 > 영어교육학과 일반대학원 > 컴퓨터교육학과 교육대학원 교육대학원 > 가정교육전공 교육대학원 > 간호교육전공 교육대학원 > 교육방법전공 교육대학원 > 교육사철학전공 교육대학원 > 교육정보전공 교육대학원 > 교육행정및고등교육전공 교육대학원 > 교육행정전공 교육대학원 > 국어교육전공 교육대학원 > 기업교육전공 교육대학원 > 도덕.윤리교육전공 교육대학원 > 물리교육전공 교육대학원 > 미술교육전공 교육대학원 > 상담심리교육전공 교육대학원 > 생물교육전공 교육대학원 > 수학교육전공 교육대학원 > 역사교육전공 교육대학원 > 영어교육전공 교육대학원 > 영재교육전공 교육대학원 > 영재및특수교육전공 교육대학원 > 유아교육전공 교육대학원 > 일반사회교육전공 교육대학원 > 일어교육전공 교육대학원 > 지구과학교육전공 교육대학원 > 지리교육전공 교육대학원 > 체육교육전공 교육대학원 > 컴퓨터교육전공 교육대학원 > 평생교육전공 교육대학원 > 한국어교육전공 교육대학원 > 한문교육전공 교육대학원 > 화학교육전공 국내/외 학위논문 DB 안내 일반대학원 > 영어교육학과 A Study of Educational Trends in Caldecott Award Picturebooks, 1938-2024 Feb 2025 Yunhee Park (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 The Roles of Grammar and Productive Vocabulary Knowledge in Reading and Writing Abilities of High School EFL Learners Feb 2025 Jeongwon Lee (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Integrating Item Response Theory and Cognitive Diagnostic Models for the Diagnostic Assessment Approach to Implementing the English Achievement Test Feb 2025 Choi, Yunha (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 The Contribution of Oral Language Subskills to Paper-based and Screen-based Reading Comprehension of Korean EFL Middle School Learners Feb 2025 Yun Cheong Hur (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Evaluating Cultural Authenticity in Korean Multicultural Picture Books Feb 2025 KIM SHIN JOSHUA (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 수능 영어 읽기문항 난이도 변인 연구 Feb 2025 김서영 (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 생성형 인공지능 학습 도구를 활용한 영어 학습자의 이해 기능과 표현 기능의 교육 효과 및 인식 Feb 2025 임지수 (2025) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Wonderstruck: An Analysis of the Impact of Think-Aloud Reading Strategies with Multimodal Text in an EFL Environment Aug 2024 Bethany Lacy (2024) 대학원 영어교육학과 Developing and Validating Interactional Competence-oriented Videoconferencing Group Oral Tests based on the Theoretical Framework of Test Task Characteristics and Test Usefulness Feb 2024 Huijin Yang (2024) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 고등학교 내신 영어 시험의 평가 유용도 탐색 Feb 2024 이명순 (2024) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Maturity and Self-Discovery in Nature :Shakespeare’s As You Like It Feb 2024 Bahar Ezgi Ozaltun (2024) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 A Study of Pragmatic Effects of Reduplications in Chinese and English Communication Feb 2024 HE XINGYING (2024) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 외국어고등학교 관련 정책의 인식 조사 및 국제비교 연구 :국제외국어고 전환, 고교학점제 및 IB 정책이 영어교육에 미치는 영향을 중심으로 Feb 2024 김경준 (2024) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 중학생 영어 능력 향상을 위한 OER 및 AI 기반 멀티미디어 활용 교육의 효과성 2023 최희 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Raising Racial Diversity Awareness of Korean Kindergarteners Through Critical Literacy Using Picture Books 2023 Lee Song Yi (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Language and Literacy Factors That Affect L2 Reading Comprehension Abilities of EFL Learners :An Investigation Focused on the Linguistic Threshold Hypothesis 2023 진성인 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Exploring the Efficacy of Automated Essay Scoring (AES) Systems in the Context of Korean EFL High School 2023 전유빈 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 A Comparative Analysis of Two AI Chatbots' Receptive Functionality in TEFL 2023 정요한 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 A Comparison Study of Heuristic Strategies for KEFLs and NES in Pronoun Resolution :Would KEFLs also Use Heuristic Strategies? 2023 PARK SARAH (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 E. Nesbit 작품에 나타난 아이들의 회복탄력성: The Story of the Treasure Seekers와 The Railway Children을 중심으로 2023 오화진 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 한국인 영어 학습자의 상적 전환에 의한 영어 진행상 습득 연구 2023 이정현 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 A Corpus-based Comparative Analysis of TEM-4 and TEM-8 Reading Comprehension Test Input 2023 ZHAO JUNJUN (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 A Comparative Analysis in English Reading Passages among CSAT, EBS, and High School Textbooks 2023 Su Yeon Kang (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Construct Validation for the TOEFL Independent and Integrated Writing Tasks 2023 Jihye Choi (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 문학 텍스트 유형별 성별 선호도가 이해도에 미치는 영향 2023 정유림 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 Building Mutual Understanding among Individuals with Diverse Perspectives: Exploring the Impact of Critical Literacy on Reducing Text-Belief Consistency Effects 2023 Seonmi Han (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 The Impact of Corpus-based Model of Flipped Learning on Korean EFL Learners’ Acquisition of English Grammar 2023 문종근 (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 (Construct) Validation of the Constructed Response Test Tasks in School-Based Assessment 2023 Soomyoung Kim (2023) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 A Comparative Study on the Asymmetric Strengthening of Polarity Antonyms between NESs and KEFLs 2022 Ma Jeong Yeon (2022) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공 한국인 제2언어 영어학습자의 영어 및 한국어 모음 발화 분석: 음향적 특성, 발화이해도 및 제2언어 경험을 중심으로 2022 이경희 (2022) 대학원 영어교육학과 영어교육학전공